reklama

Prax nad zlato

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď vysokoškolák doštuduje, mal by mať aj prax. To je predstava veľkých svetových firiem. Vyplýva to z prieskumu Campus 360 Trendence Institute. Cieľom bolo zistiť, ako by mal vyzerať ideálny absolvent a všetci sa zhodli, že najdôležitejšie sú skúsenosti. Prax vyžadujú aj naše firmy. „Je trendom prijímať už hotových ľudí, teda po škole s praxou, vyzbrojených jazykmi,“ povedal Peter Paška, konateľ personálnej agentúry ProAct People.

Od prvého ročníka na strednej škole som vedela, čo chcem ďalej študovať. Bola som pevne rozhodnutá, že prihlášku si podám na masmediálnu komunikáciu na FMK UCM v Trnave. Už na základnej škole som začala s písaním v školskom časopise. Ako deviatačka som bola jeho šéfredaktorka. Na gymnáziu som pokračovala v písaní a v maturitnom ročníku som bola znovu šéfredaktorkou nášho časopisu Gympeľko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa ľudí ma odhováralo, aby som si prihlášku na masmediálku určite nedávala. Že vraj ma táto škola naučí „len komunikovať s úradmi.“ Myslím si, že takéto meno jej robia tí študenti, ktorí tam študujú vyslovene kvôli titulu. Na prednášky nechodia, skúšky robia na tretí pokus alebo na ňu bez ťaháku ani neprídu. Tiež nepatrím k tým najpoctivejším študentom, ale... Je tu to ale. Mám prax. Začala som pracovať v televízií ako športová redaktorka. Milujem šport a hlavne futbal. Preto som rada, že sa môžem venovať tomu, čo ma naozaj baví. Za to obdobie, čo pracujem v televízií som sa naučila neskutočne veľa. Spoznala som vďaka nej nových ľudí a vytvorila si kontakty. Škola ma reálne nenaučí, ako si mám vymyslieť dobrú tému na reportáž, ako ju postrihať, ako ju urobiť tak, aby zaujala čo najviac ľudí. Dnes som už v bakalárskom ročníku a svoje rozhodnutie neľutujem. Keby sa dal vrátiť čas do maturitného ročníka, opäť by som si s pokojným svedomím poslala prihlášku na masmediálku. Téma mojej bakalárky znie zhodou okolností Lexika v športovom spravodajstve. Vo svojej práci môžem do praxe uviesť teoretickú časť bakalárky. Do životopisu si už môžem spokojne napísať prax a v auguste pred meno titul (dúfam).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odporúčam túto školu všetkým, ktorí sa chcú v budúcnosti venovať práci v médiách. Titul nestačí, takže netreba celé štúdium presedieť na zadku. :)

Miriama Švikruhová

Miriama Švikruhová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ak nejdete za tým, čo chcete, nikdy to nebudete mať. Ak sa nespýtate, odpoveď je vždy nie. Ak nevykročíte, stále ste na rovnakom mieste. :)) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu